diumenge, 28 d’octubre del 2007

Part III. S/T (7 mesos i mig més tard...)

Pip pip pip! El soroll del despertador es feia esgotador. Ja érem a mig curs i encara no se l’havia canviat.
La rutina m’envaïa. Sempre era el mateix però hi convivia bé amb aquella quotidianitat, suposo que el cos se’m va adaptar al costum d’un dia rere l’altre: Et lleves, beus llet i te’n vas a fer camí.
Em vaig aixecar del llit i vaig anar directe a la nevera. Vaig obrir-la i vaig beure’n un glop. Era freda.
Vaig baixar les escales a corre-cuita, de dues en dues, intentant atrapar aquells minuts que faltaven per no fer tard. Normalment la jugada no em sortia massa bé, sempre apareixia algun obstacle pel camí que em feia retrocedir la meva petita batalla contra el temps. Aquella persona que es col·loca palplantada a la banda esquerra de les escales mecàniques, aquell aparell llarg i estrident que s’envela quan tu acabes d’arribar a l’andana, aquella iaiona a pas parsimoniós que circula pel mig de la vorera, aquell inesperat semàfor que parpelleja quan estàs disposat a creuar la Diagonal,... com si el temps, fastiguejat de tant córrer, decidís detenir petits instants fent-te esperar en moments que voldries que fossin fugaços. Malgrat tot, sense pendre'n exemple, seguia actuant contrarellotge. Les classes havien resultat entretingudes. Dic adéu i em desfaig entre la pluja. Camino a pas lleuger, sota un diari que m’ajuda a sentir l’eco d’aquelles gotes fredes que venen de l’infinit. Me n'adono que caminar sota la pluja amb un diari al cap és realment màgic. Quan començo a notar l’aigua rere el diari, accelero el pas i m’endinso a la cova.
Abans de fitxar la targeta se’m presenta un home vell, tot xop, que em demana cinquanta cèntims. Primerament dubto, però la innocència em fa treure el moneder. Em diu gràcies, em fa mig somriure i se’n va a treure una tarja. Encara sort –vaig pensar- que no li he negat. Sempre m’havien dit que no en fes cas, que podia resultar perillós, però no m’he pogut resistir a la carona d’un avi desemparat davant un aparell estrident.
Recupero el ritme, fitxo i baixo escales avall. Un minut seixanta-set segons. M’assec i trec aquell diari moll que m’havia ajudat a no mullar-me. Quasi no hi puc llegir res, però amb esforç desxifro un petit article d’opinió que diu:
[...] T’ha mirat i tu també ho has fet. Ell no ho ha fet abans, i tu no ho has fet després. Ho heu fet a la vegada, sense decidir-ho, junts, el pur inconscient dels dos. Ara ja no es podia recular i rebobinar, ara ja havia passat i ja era massa tard, tot començava... [...]
El paràgraf em deixa fora de sí. Volia continuar llegint però el text continuava intraduïble. Vaig aixecar-me, vaig arrugar el diari gairebé a cops de puny i el vaig llençar amb empenta dins les escombraries. Seguidament sento el brunzit de la màquina, m’aixeco i em disposo a aixecar la palanca. Em quedo quieta i retrocedeixo. Agafo el diari i pujo al vagó. Pròxima estació, Urquinaona.
Baixo una mica abans de la meva parada establerta per definició, i camino carrer Gran de Gràcia amunt, disposada a trobar alguna botigueta amb menjar precuinat. Les carmanyoles de la mare ja s’havien acabat i tenia molta gana.
La ciutat era transparent, l’aigua feia cam
í cap a l’embornal i es deixava caure, sense impedir-ho, totalment convençuda de voler submergir-se allà per arribar a l’infinit. La pluja havia desinfectat tota aquella acidesa que caracteritza qualsevol ciutat amb més d’un milió d’habitants. Respiro profundament i miro al cel. Veig l’esfera de llum que em mira. Li torno la mirada i somric. Mentrestant, en pur inconscient, rebota en la meva ment l’eco dels intèrfons del tren quan fan anar el “pròxima estació” com aquell qui no digués res, com si aquelles paraules fossin indiferents i com si una pròxima estació fos la cosa més senzilla del món.
He trobat una botiga de menjar precuinat dos carrers més avall de casa. Compro canelons gratinats i peix arrebossat per 5,70€. - Serà el meu diumenge - vaig pensar. De diners, doncs, anava justa, i m’havia d’espavilar amb l’escàs sou de servir nens repel·lents en un menjador d’una escola de monges.
A casa s’hi estava bé. El sol entrava per la finestra del menjador i deixava anar resplendor suficient per no haver d’encendre el fluorescent. Mentre dinava, em passaven pel cap aquelles paraules de l’article del diari. “Ara ja no es podia recular i rebobinar, ara ja havia passat i ja era massa tard, tot començava...”. Lògicament m’havia fet pensar en aquella sobtada trobada ara ja feia set mesos. Entre batzegada i batzegada, aquells ulls, aquell somriure, aquella vermellor de les galtes, aquella bogeria...
Aquells últims mesos gairebé no hi havia pensat però l’article em va fer tornar a reviure el moment. Vaig agafar el diari i vaig endinsar-me en aquells mots desconeguts però alhora tan propers. Commoguda pel caliu de la situació, vaig arrancar la portada del diari i vaig sortir de casa d'una revolada. Llavors el temps no em retenia.
[...]






Per no perdre el fil: Part I, Part II

10 comentaris:

m ha dit...

per pura casualitat, no recordaries pas com era aquest xicotet?
ja li diré... xD

Sóc la martacat, que no la martetacat perquè em confonen per ella sovint. La Marta es la meua germaneta maresmenca.

no seràs per casualitat de Vallbona?

Alba* ha dit...

annaaaaaaa :)!!
ueuueueueue jajajaja xDD
si si m'ha agradat, veig que la teva imaginació dona x molt jaja ;)
ress que axo d purta son acumulada fa k sem envgi una mika la vola..xD
res k... veig k la historia encara no ha acabat n?xDDD sempre igual tu eh xDDD un petó ruki*

Arnau, ha dit...

Que no és de Vallbonaaa, que el Sempremes no el coneixen ni a casa seva Marta! joé!

Anna, potser sóc un capullo, però els ideals i el fet que t'estimi em fan dir-te que no m'ha agradat Potser l'has penjat massa ràpid, a mi m'ha passat més d'un cop que per les ganes de penjar em deixo polir detalls. Em refereixo a coses tipus faltes com "acera" o incoherències gramàtiques com en el fragment del principi on comences amb 3a persona del singular i tot seguit passes a primera persona del singular fins al final del text.

No t'enfadis, plisplisplisplisplisplisplisplis, però els altres m'agraden més :)

Anna Caterina Fuster ha dit...

hahaah ets un capullo sí, però no m'enfado pas, sóc oberta a les crítiques i com suposo que es tracta d'una de constructiva encara obro més els braços.
He de reconèixer que la gran utilització de la paraula de terres espanyoles "acera", se'm ha colat. Ja he editat, merci :)
Després, aquests errors gramaticals dels quals parles, hi discrepo totalment. Si ho analitzem (xd), primerament parlo amb la 1a p/s "Ja érem a mig curs". Després, i rigorosament només en aquest tros, utilitzo la SEGONA p/s (que no la tercera) "et lleves, beus llet i te’n vas a fer camí".
Després, fins a finalitzar el text, utilitzo exclusivament la primera persona del singular. És a dir, la tercera persona no la veig enlloc Nau!
Tot i així, dir-te que utilitzar diferents temps gramaticals no és pas cap delicte. És a dir, dintre de la globalitat pots entrar en l'especificació. A veure si m'explico, per exemple: Estàvem fent una festa. Jo m'ho vaig passar molt bé.
Mentre dins d'una mateixa frase no fotis la gran barreja no hi veig pas el mal.
Ho entens? No sé si és això al que et referies.

Arnau, ha dit...

Tu mateixa, em sembla prou obvia la incoherència del principi, si ho vols fer passar com a art abstracte, tu mismi. Suposo que les errades ortogràfiques de les que(ho haurem de dir així)gaudeix el text també deuen ser art abstracte. Prou.

Anna Caterina Fuster ha dit...

Arg, Arnau prou si.
A mi m'agrada :D

Eric Santesmasses ha dit...

Hola bones, he llegit al blog de la Marta de Torà (mfarre.blogspot.com) que nosequé d'una discoteca i d'un noi i nosequé de la colla castellera de Guissona... Aquell noi era jo =)
Agrega'm i parlem!!
Suicide_santes@hotmail.com

Ens veiem!
Salut i Castells!

Anònim ha dit...

Molt bo, m'ha agradat més que la segona part es nota que portaves temps pensant-la. Els HOOLS volem la 4rta ja!! i per cert com es nota que no llegeixes diaris pestilents com l'adn ja que mai portarien un article tan interessant xD

pompnau fabra entoma aquesta:

yo tanve edscric acera i soc falis

Anònim ha dit...

weeee això cada vegada es posa mes "emusiunan"... continua... k vas b

Anna tu fes errors que em deixes més tranquil. A ningú se li escapa que fins i tot cometre errors deixa de ser un error.Perquè no fer-ne, tenint en compte que estem en possessió de l'etiqueta (odio aquesta paraula) "HUMÀ", el millor que ens pot passar a la vida és tenir la satisfacció d'haver-nos equivocat.

Aprenent, això si, d'aquests.

:)

P.D.: Quierèe un nino nano o un nano nino?


s e p e

Anònim ha dit...

i la ermenegilda quan surtiraaaaa?
xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

ja he cumentat xD