diumenge, 6 de gener del 2008

Capbussant-me

[...] Avui, per matar impureses, he omplert d’aigua el cul de la banyera i, així, canviar la rutina. A vegades, trencar la quotidianitat és la millor alternativa per a refrescar la ment retinguda en el temps, com si la història l’hagués clausurat en un dels seus llibres i com si la gàbia de l’ocell s’hagués atrofiat i hagués fet desaparèixer la seva porta que condueix a l'emancipació, per sempre més.
De fons, sona la ràdio. Ella, connectada a l’endoll de sota la repissa de la finestra, deixa anar un dels seus millors sons. Feliu Ventura és el protagonista d’una frisança de llibertat que em recorria tot el cos, com si tot el temps gloriós viscut que m’havia semblat fins aleshores, fos d’allò més frívol i insípid.
Em vesteixo. Amb un tres i no res ja estava llesta per a enlairar-me. Les ales ja estaven refetes i el sentiment desenfrenat, com aquell primer dia de primavera, ja m'envaïa.








Tot comença quan giro el regulador de l’aixeta cap a l’indicador de color blau. L’aigua tant calenta em provocava símptomes de claustrofòbia. Abans d’entrar encara podia sentir la flairança d’estar amb ell. Estar tota la nit junts, encantats per la passió del moment, deixava empremta. Era aquella olor vigorosa que se’n duia a través tot el que se’ns posava al davant, sense cap mena de pietat perquè aquesta ja no ens era profitosa.
Entro a la banyera amb la tremolor pròpia d’un cos nu en ple mes de desembre congelat, sense calefactor, i m’enfonso en l’aigua embassada. La docilitat del moment és inexplicable. Em capbusso deixant mig cos al descobert. Sento el contrast de la realitat contra aquell món fictici que havia deixat de banda ja feia mesos. Me’n adono que no vull sortir a la superfície i que vull residir allà al fons, on la mansuetud regna sense tenir una autoritat dirigint el què de tot plegat. La força hidrodinàmica ascensorial, doncs, ja no hi tenia res a fer.
Obro els ulls. Tot plegat era meravellós! [...]

16 comentaris:

Anònim ha dit...

La banyera mola, jo fa anys que no em banyo a la banyera, de fet l'únic que si banya a casa meva és el gat.

Anna Caterina Fuster ha dit...

Els gats no es banyen, no? xD

És una llei! xdddd
(Són les prerrogatives dels parlamentaris muhahahah)

Anònim ha dit...

Et deixo aquest comentari perquè he pogut observar a interessos que si algú volia algo, o bé saber de tu, que ho fes mitjançant aquesta via, i així t'ho faig saber, que estic interessat a saber coses teves! i evidentment els teus interessos! jeje. Interessant, molt interessant, el tema mandarina,eh! Mua!

Gerard.

Anònim ha dit...

ralla molt i diu molt poc
del teu cosi

Anna Caterina Fuster ha dit...

xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Mateu, quan et vingui a cuidar(MUHAHAHHAHAH) rebràs de valent, per notes, home!
Llegeixes llibres de més de 500 pàgines i ara no et cosques d'una pagineta de word a estil senzill?
Ui si rebràs...

Guapu :D

Alba* ha dit...

anna és genial en seriu, es que ara no tinc temps de llegir.mu un altre cop per fer un comentari descent,però de l'únic que m'enrecordu és que me va agrada molt, més que re, allò que dius per varia saps? xD fa molt de temps que n em capbusso i la veritat m'aniria bé, ara jo canviaria la música, tot i que el feliu m'agrada encara m'adormiria millor laxn x desfugarme i crida com una boja mentres els veins s'espanten xDDDD en fi.. ja tens el teu comentari ;)
ara jo ficare algu al meu que estava en ello quan mas dit que comentes.. i vull veure un comentari valen? muaa wapi*

Anònim ha dit...

que cabrona que ets!!!!!!!!!! jo no et refregu el teu 1 de l'assignatura del llibre blanc. :(

Anna Caterina Fuster ha dit...

Què? xDDDDDDDDDDDDDDD
Agh, aquí t'has passat Anti de merdah xdd. Mira que no saber les prerrogatives dels parlamentaris...:P
Doncs que sapigues que et declaro autor intel•lectual (bé, això d'intel•lectual és molt questionable xd) d'haver trencat un got de Cal Mussi a miques(ens hem quedat freds, i tant a miques neng, JA ET VAL XD).

Ah, i xato, pots tirar els cubells plens d'aigua al water eh, no cal que ens deixis la mostra, prou feina tenim... xDDDDDDDDDDDDDDDD

Anna Caterina Fuster ha dit...

Ha sigut el Mussen
ahhahahahhahahahhahahahahh

Mussi tremendu!

Anònim ha dit...

uatla t'estàs passant tres pueblus dient-me que jo he fet lu ke has fet tu.

Anònim ha dit...

pesadaaaa!! :)
me le llegit tot e... i la veritat es que... m'agradat :)
suposo que tel deus haver copiat dalgun lloc... (muahaha)
Feliu Ventura...al meu cami, no hi ha peatges, ho saps! :)

ara....fins daqui uns.... 3 mesos, no em tornis a dir que et comenti e..que ja se que t'agrda, pero no pot ser anna, temps al temps...

Anna Caterina Fuster ha dit...

Hahaha quin fàstic que fas calça plena de... (deixem-ho aquí xd)
Perdona eh, però no sé qui va tenir enveja de la Labah! MUHAHAH(Anna com a mi no em dius que et comenti...) Com malairàs aquesta frase, eh! xDDDD

Jaçççç o mort!

Anònim ha dit...

oo anna k macu aixo k has escrit!
mostres els teus sentiments d'una manera tan sutil xo tan clara al mateix temps..!

un petonet, ens veiem dma a classe ;)

Anna Caterina Fuster ha dit...

Pat... representa que no són els meus sentiments xD

Anònim ha dit...

annnaaaa kukaaaa warri!!

mencanta axo de la banyera, vui dir omplir la banyera entra amb cura de no cremar-me o de no gelar-me , endinsant-me de mica mica sentint l'aigua com em va tapant, com si fos un llençol, i per fi quan fiques el cap, deixes de pensar pers uns insatnts és tan magic,.. tan diferent...

deixar de pensar és com impossible oi?

pero jo penso en tuuu, i avui si et vec buuaaaaa

xuxeeeeeeeeeeeeeeee*
muaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


amb ganes de veuret! ets com algo que quan to treuen, arrggg... mosseguerires alguu!

Arnau, ha dit...

Currat, currat.

riuring