dijous, 22 de novembre del 2007

Greenpeace EN CATALÀ!


El sentiment de preservació del medi ambient el tinc molt arrelat i considero que el medi natural és l’essència més pura de l’existència de qualsevol ésser. Per tant, i molt lògicament, l’hem de protegir de qualsevol atemptat que hi pugui haver davant aquest i, com en altres matèries, la unió continua fent la força.
Així doncs, fa relativament poc, em vaig fer sòcia de Greenpeace, organització ecologista i pacifista internacional per excel·lència. El meu dubte d’adherir-m’hi o no rondava pel meu cap ja feia anys però, després de mantenir una llarga conversa amb un dels seus membres, ho vaig tirar endavant.
La mosca va arribar ben aviat al nas, però.
Avui mateix, m’ha trucat un noi molt simpàtic que utilitzava la llengua espanyola estupendament, per confirmar les meves dades. Enfadada, em nego a respondre el que em demana i li pregunto, òbviament en català, des d’on em truca. Em contesta un rotund Barcelona i seguidament li dic per què carai no pot parlar en català. Ell s’ha excusat dient-me que està atrafegat i que ha de realitzar trucades a nivell estatal, però, curiosament, canvia d’idioma i segueix la conversa en català.
És a dir, n’estic fins la polla de la llengua imperial i la repressió de la puta Espanya. M’és igual que ho facin per a facilitar l’entesa, m’és igual que tinguin com a únic objectiu el medi ambient, m'és igual que la pàgina de Dinamarca de Greenpeace estigui en Danès; idioma amb molts menys parlants que el català, i m’és igual si salven pingüins de Grenlàndia si passen descaradament d’una llengua, la meva llengua, fins al punt de tenir la web amb ".es" i passant per tots els butlletins, revistes i sessions informatives fetes amb el putu idioma que ens trepitja
continuament.
Jo estic disposada a col·laborar-hi però vull veure com mouen fitxa i es solidaritzen amb el nostre sentiment de lluita, lluita diferent però alhora semblant sentiment d’indefensió. El medi ambient, Catalunya. El món, el meu país.

Per cert, ja he e
nviat un mail amenaçador als de Greenpeace. Espero una resposta i un pas endavant.
(+Informaré!)

18 comentaris:

Anònim ha dit...

hola anna, jo discrepo una mica en la teva forma de pensar, aquest noi en el meu punt de vista, crec que ha parlat en castellà no pel fet de destruir la llengua catalana (no he trubat cap altre paraula, se que no es la correcte xD) sino que si el xaval s'expressa millor en castellà doncs deixar que parli en castellà, pensa que ha de trucar a molta gent i desconeguda per ell, i si te l'hàbit de parlar en castellar, si t'ha d'explicar algu crec que es millor que ho faci en la llengua que per ell li sigui mes còmode, penso que com a pais lliure que volem ser, em de ser els 1ers en respecta la llibertat dels altres, el que jo no haguera trobat correcte es que t'hagues fet canviar de llengua a tu sent de barcelona, cosa que no ha passat. És a dir, vull arribar a una conclusió que nose si serà erronea, nse a quina cançó cuyo nombre de grupa no me acuerdo (lax'n busto) diu LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ xD, i penso que tu li has prohibit que s'expressi. Podem tenir com a llengua prioritaria el català vale, podem dir que com a pais la llengua a de ser el català, vale, però també podem tenir altres llengües i una es el castellà que ens agradi o no es mes parlada que el català, per això es dirigia amb castellà, perquè així l'entenien segur. No ho ha fet en mala intensió jeje.
PD: Penja algu sobre com es fa per ser soci de greenpace siusplau que jo tb vull :P:P
Atentament Jordi V.
(he intentat no fer faltes xD)

Espero una resposta a la meva postejada jojo.

Anònim ha dit...

per cert la foto del perfil a q n sas qi la va fer ? jojo

Anònim ha dit...

JordiV el xinés té encara més parlants i no per això et truquen parlant en xinés.
Anna jo prefereixo molt més salvar el català que els pingüins d'un lloc remot i com que hi ha ONGs com la plataforma per la llengua que se n'ocupen prefereixo donar-los la pasta a ells que a una colla de hipis que ens consideren inferiors a les balenes.

Anna Caterina Fuster ha dit...

AGH!
Osti Jordi, tant de bo hi hagi poca gent com tu, eh! Tio, una llengua tan minoritària (i minoritzada) com el català, on la seva supervivència cada vegada és més difícil fruit del procés colonitzador de la llengua imposada, el castellà, s’està veient reduïda a velocitats siderals i nosaltres ens quedem palplantats, mirant-ho i, fins i tot, aplaudint-ho.
Per favor, no podem ser així de permissius, no podem seguir amb la mateixa tònica de sempre. Acotar, trepitjar i amén!
Sí, estic a favor de la llibertat d’expressió i, per tant, a favor de la lliure utilització de les llengües però amb certes limitacions en àmbits públics, imposades malauradament per a no destruir una cultura. En el fons, no som tant dolents. Per tant, em nego a participar en una organització on no hi té reconegut el català i, en canvi i molt curiosament, el danès sí (i, com he dit, amb molts menys parlants que el català). No tenen excusa. No penso col•laborar-hi, està trepitjant la meva llengua, encara que comparteixi els seus objectius.
Crec que sona força obvi, no? Aquesta és la base de tot català, si no partim d’aquí nosaltres els que venen del nord d'Àfrica dubto que ho facin.

Antis, jo també prefereixo salvar el català però com que el meu cap és polifacètic també he de col•laborar amb els pingüins, si aquests, òbviament, participen en la preservació de la meva cultura :)

Anna Caterina Fuster ha dit...

HAHA, la vas fer tu la foto? :D
Doncs és una de les meves preferides!

Peeeeeeer cert, et deixo el link de com participar-hi.
http://www.greenpeace.org/espana/about/volunteers

jordi ha dit...

sempre queixanteeeeeeee per tooooot :O

(es q al final no se mha acudit res més ;$) jiji

Anònim ha dit...

primer parlarem am el vigilant annatorn.
Això del xines pos penso que es una comparació pèsima cumpany, jo no em refereixo mai al nombre de parlants,sino per encomptes de xines que em truquessin amb anglès que encara hi ha mes parlants, el que vull fer veure, és que s'ha de ser mes permissiu, a les escoles s'ensenya català, aquest noi enten el català i el sap parlar, es a dir, que no destrueix res, l'única cosa es que si s'expressa millor en castellà per fer la seva feina, doncs que parli am castellà, jo no veig cap inconvenient a que se'm dirigeixin en castellà, mentre no em fagin canviar la meva forma de parlar. És a dir, no és qüestió de nombre de parlants, sino de simple comoditat per fer la feina. Si hagués parlat en català i malament segú que haguessiu preferit que parles en castellà, ja que no s'hagués enterat agire bé de com anava tot l'anna. I DESPRÉS COSA QUE TROBO INDIGNANT (encara estic a am el mateixa contesta) ara tothom em matara però m'agradaria que em diguessiu que en penseu jeje. Prefereixo que desaparegui una llengua que una espècie. I us direu perque?
DOns bé ara tindreu una petita idea del que representa una especie. Si desapareixen aquests pingüins, tot un ecosistema es destrueix, que vol dir axo, que es desequilibra tot, resum.

CAP PINüi --> Més peixos (ole per l'espècie humana)--> sobre explotació de recursos per causa d'un agument massiu de peixos (no hi ha que se'ls mengi, reguli)--> Peixos moren, i tot l'ecosistema (merda per l'home)--> la gent que s'alimenta dels peixos al no haver peix es mor de fam --> al final que passa? Destrucció d'un ecosistema i més fam al món.
Tot bé d'uns pingüins que s'han extingit, tot clar que es a gran escala el que he dit. Pèrdua d'una llengua, es perd una cultura i tradicions i història que no es menys important del que he escrit mes amunt, però amb la diferència que no fas patir a ningú i no destrueixes la vida.
Per això considero mes importan una espècie que una llengua.
Si voleu una xerrada algun dia la podem fer perquè per aqui es mes difícil.
Atentament Jordi V (es que soc un protobiòleg)

Anna Caterina Fuster ha dit...

JordiR calla la boca :$ MUHAH.
JordiV demà tindràs resposta. Vaig a llegiiiiir :=(

Anònim ha dit...

Aveure annax ara vinc a oer tu jeje.
Estic dacord que el català sigui reconegut per greenpace clar que si, però d'aqui a no formar part per això ho trobo excessiu. I no trepitgen res, no s'hi ha pensat, segurament (tornant al xines) a xina hi ha moltes variants, i tu aniras alla a parlar el xines comú com aqui l'espanyol que es el que es de moment, a que em refereixo, que si tu els hi expliques que vols en català la informació doncs si tots els que estana filiats a greenpace els hi dieu segu que ho diran en catala les noticies. Ells no sabien que aqui hi ha una cultura pròpia, aquell nanu que va parlar amb tu es un mandao que li han dit que ho fagi així, i si li diuen que ho faci en català doncs ho dirà en català. Ells que veuen al mapa Espanya que se habla espanyol doncs així difonen la informació, s'ha de parlar amb ells perque ho tradueixin i ja està.
Després, els immigrants que venen, trobo clarament aceptable que sapiguen primer el castellà que abans el català, per arribar a catalunya han hagut d'atravessar tot espanya que s'hi parla castellà, per això saben primer el castellà, i a part si un immigrant et parla amb castellà tu l'entendràs, i es millor per ell, i a part, anna tu si et mors de gana al teu pais, (almenys jo el que faria) i has de marxar perque t'estas morin i vas a un altre pais sense res ni papers ni res, jo intentare aprendre la llengua que tothom m'entengui i treballa tan com pugui per tirar endavant i la llengua oficial daquell lloc doncs em sap greu primer son la meva familia.
Però altanto, la llengua catalana no tindrà menys parlants sino més. mentre tinguem escoles que ensenyin el català les hores que toquen i tot, els fills dels immigrants sabran català i també ajudaràn a que no es perdi la llengua, els immigrants tenen mes interes per apendre el català, ja ho ha demostrat molts cops. Jo penso que la llengua catalana no s'extengira mentre hi hagin escoles per ensenyar-la.
I repeteixo, perque una persona s'expressi millor en castellà no se la de jutjar per això. Estic dacord que et parlin en català, però prefereixo entendre el que em diuen que no pas no entendre res.
Tambñe t'entenc anna, no creguis, tu creus que si s'esforça a parlar català doncs tindrem un parlant mes, però is sap parlar bé el català però a casa parla en castella estem amb l'ho mateix, un cop mes tot recau a les famílies.
Atentament JordiV

Anna Caterina Fuster ha dit...

Iep, seré super breu, el temps em va al darrere.
Jordi, Greenpeace sap PERFECTAMENT l'existència del català i la seva cultura, més que res perquè jo no he sigut la primera en manifestar la seva repressió.
Els immigrants que venen també saben PERFECTAMENT l'existència d'una cultura diferent de la resta d'Espanya (només cal observar els cartells publicitaris de les botigues que, PER SORT, estan obligats a fer ús del català). Repeteixo, no som tant dolents. Es tracta de defensar una cultura en perill d'extinció i, casualment, concedeix amb la cultura que m'estimo i la qual hi he crescut. Els immigrants, doncs, s'han d'adaptar, i sinó que fotin el camp. Jo si me'n anés a viure a un altre país (cosa que faria si estigués en misèria i companyia) m'adaptaria al cent per cent, és més, si anés a una part determinada de la Xina (país on hi ha unes 27 llengües) aprendria la llengua parlada en aquella determinada zona, of molt course!
En fi, crec que ens anem entenent, no?

Vagi bé bioling :=)

Anònim ha dit...

....
buenu vaaa... xddd
Ves, doncs a mi em faria certa gràcia que em truquesin els de greenpeace parlant-me en xinès, no? Ara parlant una mica més seriosament, greenpeace mai ha tingut gaire en compte el català en les seves accions. Però a l'hora d'insciuret-hi, ho fas per tal de mouret a favor de la defensa del planeta i totes aquestes coses, i no pensant en defensar la teva cultura i país, per fer això ja hi ha altres associacions. I d'altra banda si posem en una balança, de que és més prioritari de salvar potser hauriem de deixar de banda les nostres conviccions. És a dir que en aquest sentit no hi hauria cap inconvenient per apuntar-se a aquest grup. Però això és des del punt de vista única i exclusivament ecologista. Però i perquè hem de renunciar a la nostra cultura? A ells no els costa res adaptar-se a les diferents nacions ja que una causa no ha d'excloure a l'altre. I per tant no s'hauria de donar suport a una organització que no mou un dit per la senzilla causa de defensar les diverses llengües, ja siguin majoritaries o minoritaries. Perquè no per ser ecologista has de ser d'aquests de visca la Terra i que no hi ha d'haver fronteres entre la gent... no?
Ostres... però si dic això no em contestaràs!!....doncs... hem de ser de greenpeace encara que només estigui en castellà!!!xdddddddd
Au, vagibé!
Ah per cert!! després de la teva creuada antigreenpeace en aquest sentit... no creus que t'hauries de posar el blog en català?....xddd

Anna Caterina Fuster ha dit...

xDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Pol a veure, divergeixo tooootalment amb el que dius (xd), però, saps què? Restarà sota secret de summari pels segles dels segles, igual que el què del nòrdic muhaha. Fota't.

alah!

nyigu~nyigu :)

Arnau, ha dit...

Vas veure l'acció de l'altre dia a Tarragona? van parar un vaixell de carbó i anaven amb llanxes encartellades en idioma forà.

Que foten puta pena! que cony han de saber què fer per salvar el medi si no saben ni respectar la cultura.

Respecte a certs comentaris que t'han posat, diré només que cauen pel seu propi penós pes, no? xD

PD: Em continuen caient malament, que els donin pel sac, abans militaria a alguna altra organització que penses una mica amb el cap.

Anònim ha dit...

arnau, penso pes? perque, que es que si no pensen com tu ja es un penos pes? bah jo penso que el penos pes es el que creus tu, i per cert, estic en acord amb el pol. No s'han de barrejar les coses. I per cert, o sigui que pensar amb el cap es pensar amb la cultura, tot es basa amb la cultura segons tu, això si que es un comentari penós, avere si obrim una mica més la ment i analitzem tots els punts arnau, que els comentaris que s'han fet, entre d'altres els meus, han sigut vistos entre tots els punts de vista, cosa que penso que tu no has fet, la teva ment nomes veu: CULTURA CULTURA CULTURA i per tirar endavant no nomes es necessita això. Ja se que no recapacitaras pas però esper-ho que en un futur, respectis les opinions dels altes i no les critiquis com a penós. Apa ciau
Jordi VALLS

Anònim ha dit...

jo soc defensor del català, i sempre ho seré, i perquè m'escriguin en castellà els de greenpace no deixare de defensar-los, perquè descobrir el que feia França o el pais que fós, que bessava productes toxics al mar, i parar amb aquesta negligència ja val la pena respectar-los, independentment que escriguin en castellà o català. I per això no penso que matin a cap cultura.
xD quan sigui de greenpace no patexis que ho traduire tot al català per alliberar aquesta llengua d'una gran privacitat, i així impediré que greenpace mati la llengua catalana.
Penso que estaria bé que escribissin en català, perquè no, però d'aqui ha dir, que no saben salvar al medi sense respectar una cultura em sembla deplorable.
Jordi valls (defensor de la llengua catalana)

Arnau, ha dit...

Me'n vaig a matar gent(GRRRRRRRRRRRRRRRRR xdd), demà quan estigui al pis et contesto, que jo també m'he sentit ofès.

Arnau, ha dit...

Sé que haig de contestar, però tinc feina, ja contestaré sr Valls.

Unknown ha dit...

als participants en aquest apunt potser us pugui interessar el fil de debat que s'ha obert amb motiu de la pancarta de Greenpeace a la Sagrada Família:

Defensar el clima fa impossible defensar la diversitat? http://responsabilitatglobal.blogspot.com/2009/11/defensar-el-clima-fa-impossible.html

Greenpeace no mostra cap reacció pública http://responsabilitatglobal.blogspot.com/2009/11/greenpeace-no-mostra-cap-reaccio.html