dilluns, 7 de juliol del 2008

IMCOMPATIBLE BRAVE HEART

Cada vegada que miro BRAVE HEART se m'encén la guspira que porto dins, sota la pell, a l'altra banda de la maleïda disfressa escarransida que em disfressa dia rere dia sense tan sols plantejar-me si és el que sóc o si sóc el que és, una maleïda disfressa.
Escòcia vol i volia la llibertat. William Wallace és la força que va guiar (i, guia) el poble escocès. Els escocesos, patriotes i amb inferioritat, van lluitar com poetes guerrers fins a aconseguir la independència (recorordem que Robert Bruce, després de la batalla de Bannockburn[1314], va garantir la independència d'Escòcia, sent ell, rei d'aquella terra) que, després de la mort de Wallace (1305), decapitat i descuartitzat, es converteix en un ídol a seguir.

FREEDOM!

Cito uns fragments brutals de la pel·lícula:
William Wallace: "Jo sóc William Wallace, i estic veient paisans escocesos al meu davant desafiant a la tirania. Heu vingut a lluitar com a homes lliures i homes lliures sou. Què faríeu sense llibertat?"
"Lluiteu, i potser morireu. Fugiu i viureu, un temps almenys. I quan moriu al vostre llit, després de molts anys, no estareu disposats a canviar, tots els dies des d'avui fins llavors, per una oportunitat, només una oportunitat, de tornar aquí a matar els nostres enemics? Pot ser que ens treguin la vida, però mai ens treuran la llibertat".

Un vídio que fa esborronar. Quina música...=)

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Bona vesprada des d'El Caire, Egipte.

A partir d'ara em trobaràs a www.maiol.cat
(corregeix l'enllaç, gràcies!)

Una abraçada molt càlida^^

s e p e ha dit...

una bona descripció meva seria.

Josep Prat: Alumne de Comunicació Audiovisual que no ha vist Brave Heart.

Sí, suposo que tinc un deute pendent Ú_Ù


m'ha agradat el VÍDIO xD


aleeeensss


s e p e

Anna Caterina Fuster ha dit...

Si Sepe tio,
PELA'T. XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ens veiem div.
SIXES. XD

jordi ha dit...

és una de les millors pelis que he vist a la vida
ole!