dissabte, 22 de març del 2008

Definitivament, l'ONU és una broma.

A veure si m’explico, o jo sóc una il·lusa (a banda de les il·lusions que crec que no van alhora malgrat la cançó), o realment la ONU és l’acudit més metafòric que s’han inventat per tal de provocar el riure esquizofrènic de la ciutadania.
EUA, després de ser atacat pels terroristes d’Al Qaeda l'11 de setembre del 2001, van desplegar l’operació contra el govern talibà d’Afganistan, en virtut de la legítima defensa.
Repassant els meus apunts, aprofitant que tinc l’examen de dret Internacional Públic II (no tinc altre remei que buscar-li una utilitat a la “pèrdua de temps”, ja que la meva ment quan tinc exàmens desvarieja a base de bé), la legítima defensa (regulada a l'article 51 de la Carta de l'ONU) és l’excepció a la norma general de prohibició d’ús de la força (2.4 de la Carta).
Si mireu l’article 51 referit a la legítima defensa (a sota hi ha el link per veure la Carta de l'ONU), aquesta només s’admet quan es tracta d’un atac armat a un membre de les Nacions Unides. I, què és un atac armat? Segons els EUA l’atac terrorista d’Al Qaeda que va produir 2.992 morts a coneixença, és un atac armat. Tradicionalment, veient la jurisprudència relativa al cas i les diverses interpretacions doctrinals que s'han fet, un atac terrorista no és un atac armat. La legítima defensa tradicional, doncs, opera entre subjectes internacionals (entre Estats), però els atacs terroristes normalment els realitzen els particulars no subjectes internacionals. Així doncs, s’ha d’atribuir aquest atac terrorista a un Estat per poder recórrer a la legítima defensa. No obstant, com queda palès, l’atribució de la relació significant-significat no està clara.
Un cop vist la relació dels fets amb els articles, passarem a veure, a grans trets, la coherència de l'actuació de l'ONU. Realment, és fascinant. Un cop ocorregut els fets de l'11-S, l'ONU va emetre la Resolució 1368 (2001) la qual esmenta que "decideix a combatre per tots els mitjans les amenaçes a la pau i la seguretat internacionals creades per actes terroristes". Bravo! Plas, plas, plas. EUA ja es veu amb la potestat (i, per tant, legitimitat) de fer esclatar una arma biològica enmig de l'oceà pacífic; tot sigui per combatre les amenaçes a la pau, vinga.

Així doncs, després de la immensa gravetat de l'expressió de la Resolució 1368, els EUA, sense el consentiment del
Consell de Seguretat (organisme essencial, juntament amb l'Assamblea General, de l'ONU, estableix com a requisit clau per a realitzar la legítima defensa la seva supeditació) va envair Afganistan mitjançant l'ús de la força i va imposar un govern "provisional" per a regnar el territori, al·legant sempre, la legítima defensa.
A banda d'aquesta incongruència monumental referida a l'expressió, l'ONU, després dels atemptats i tota la pesca, va emetre més resolucions enfocades a restaurar el govern d'Afganistan, ignorant així, les il·licituds comeses pel gran gegant imperial.

No cal dir més, vaig a estudiar que això no s'acaba. L'ONU no deixa de ser un satèl·lit dels Estats Units, sense legitimitat pròpia i esclava d'aquesta. A la mier.

11 comentaris:

jordi ha dit...

“com que és el mateix, no em vingueu amb tonteries i gastem la bona arreu”
no es pas la tàctica que utilitzo. ni ara, ni mai. potser hi ha alguna cosa del meu post que no has entés.. xddd

jo no feia a incís en la prohibició de MALgastar aigua. feia incís en la diferència de TRACTADA / NO TRACTADA, que és el cas de kp. una diferència que és una COLLONADA tho agafis per on tho agafis. pq l'aigua prové del mateix lloc.
o sigui, que ES GASTA IGUAL.

i pel que fa al tema d'aigües reutilitzables, estic completament d'acord amb tu. de fet, obligaria (per llei) col·locar plaques solars a arreu i obligaria a construïr sistemes de reutilització d'aigua (per regar, etc etc) també a arreu, començant pels nous edificis.

ale ale!

Anònim ha dit...

dolenta! uuuuu

Anna Caterina Fuster ha dit...

¬¬¡

Anònim ha dit...

L'ONU fa pena, però bé ja es veia a venir. És com lo de l'esperanto i altres merdes creades per bones persones que es pensen que el món és un niu de bones persones.
Els EUA tenien dret a trinxar els talibans i la ONU si tanta polla de drets humans té ja ho havia d'haver demanat ells mateixa molts anys abans perquè allà de dret humà no se'n complia gairebé cap.
Però la ONU no es mou per ajudar a ningú sinó que es mou per interessos polítics i econòmics i no només pels dels EUA i ja se sap molta igualtat mundial però pels refugiats palestins tenim la UNRWA i pels de la resta del món l'ACNUR, pels tibetans no s'intervé i als balcans si etc etc.
A mi la ONU fa anys que em fa riure i no només és una broma sinó que és una broma de mal gust.

jordi ha dit...

segueixo sense saber què dir, pq tens tota la raó :$ xd

s e p e ha dit...

fusteeeeeeeeee rampelll!!!

torno al món dels blocs. No em deixava entrar a l'altre i me n'he fet un de nou.

I avera si escrivim alguna cosa de més fàcil digestió que aquí "cadascú a lu seu" XD....


s e p e

(ja comentare i faré una reflexió sobre el que has escrit k ara no estic inspirat)


Ahh i no et descuidis de menjar-te els espaguetis que t'he deixat per demà al marbre de la cuina eh... k m'han quedat molt bons XDDDDDDD

(amb principis de florit)

dewww

Anònim ha dit...

tens raó, però... xD pq ningú s'hi va posar de cul com ho has fet tu? sempre hi ha algu que si fica de cul i intenta fer veure a la gent que les coses no son com les pinten nse si m'he explicat, a tothom li va semblar b en aquell moment, sino ho hagueren tingut mes difícil o nor? je nse pa po weno aquesta es l'únic dubte que em queda.
JV Salut

Anna Caterina Fuster ha dit...

Jlin, tothom em dóna la raó :'(
Jo vui discutiiiiiiiiiiiiiiiiiir! :p

Anònim ha dit...

escolteu a parti d'ara donemli la raó!!

Anna Caterina Fuster ha dit...

¬¬'
Fots pena JB. xd

Arnau, ha dit...

L'ONU ho podria fer millor, sí.

Ara... la idea és bona.