diumenge, 3 de febrer del 2008








Va llevar-se d’un bot. Suava com si acabés de fer el més llarg del recorregut dels somnis.
En aquella casa es sentia diferent. Parets roses, miralls trencats i poc amor. Potser hi faltava alfènid per fer desaparèixer aquell ambient tens que se’n duia el poc amor que restava; indiferent, fins i tot invisible, però es va conformar a abocar aigua de roses al coixí i anar-se’n a la cambra del costat, deixant l’absorció més pura del líquid en el cotó.

Va desentortolligar-ho fins a sentir el “clac”. Aquelles canonades remotes deixaven sentir el pas de l’aigua com aquell murmuri de les fulles en un octubre soterrat, emportant-se a través tot aquell polsim fruit del traçat del temps i el poc ús de la instal·lació. Si
més no, tot corria al llarg d’un fil. O potser era una òrbita completament el·líptica la qual tot era transcendent. Tampoc ho volia saber.
Eren les onze del matí. Havent deixat el rellotge al taulell, es va despullar. Encara recordava la nit passada, els llums de la vespa apagats i observant les estrelles punxegudes a l’altre banda del llençol, mentre conduïa. Les estrelles sempre li havien semblat d’allò més curioses, guspirejant a milers de quilòmetres i penetrant en el teu sí amb l’immoralitat pròpia d’un ésser inanimat.
La suor encara persistia, però feia fred. De cop, l’aigua va desprendre’s de l’orifici amb l’anhel propi de la llibertat. Tenia els ulls oberts, com mai. L’aigua baixava incessant, sense dubtar detenir-se, espetegant intranquil·lament en la superfície de marbre.

El mirall trencat reflectia aquell cos lleugerament musculat. Es mirà de dalt a baix, la seva ment residia immersa dins d’aquella disfressa forana. L’esgarrap, a la banda dreta de l’espatlla, li recordava l’horror de l’adolescència mal viscuda i la cama dreta, més curta que l’esquerra, seguia sent la crònica d’aquell titella desprotegit sota les manasses de l’ésser humà.

L’aigua va resseguir el cos d’equilibrista sense donar-li rellevància a la massa corporal que ocupava una determinada part del volum de la cambra.
Ella, l’aigua, relliscava insistent i es deixava portar pel recorregut que li havien prescrit. Queia i se’n anava per aquell petit orifici esperançador, sense tal sols acomiadar-se de la seva momentània concurrència amb ell.
Va desentortolligar-ho a l'invers fins a sentir el “clac”. El mutisme va aparèixer dictatorialment. Va aixecar els braços. Va tancar els ulls.

Flemàticament, el clima atzabeja va experimentar el vol. Era l’alfènid etern.
Va córrer, va suar i va guanyar el recorregut dels somnis. Va obrir la finestra i es deixà caure.
La papallona va obrir les ales i va marxar amb una de les seves volades més efímeres. Però, malgrat la fugacitat d’aquell vol, no va parar.



10 comentaris:

Anònim ha dit...

hey anna, aquest escrit q has fet no el puc criticar com en el darrer en el qual vaig deixar empremta xD. Doncs mira que l'he llegit i crec que es un escrit molt wapo, nose que fas fent dret, hauries de fer llibres coi xD perquè ha estat wapo, aquest text segurament té una gràcia, i es que tothom el pensarà i el valorarà de la seva manera (una vegada més nose si m'explico amb prou claredat xD) en aquest text fas volar l'imaginació sobre el que tu has volgut expressar, i aquesta es la gràcia d'aquest text, jo m'he imaginat les meves coses en aquest text, com el següent que el llegeixi, i a diferència del de greenpace aquest no el se expressar amb paraules xD apa mosse doncs ja saps deixa dret i escriu xD
JV

Anna Caterina Fuster ha dit...

Fins i tot, sembles misteriós sent un anònim amb la firma de JV...
Però, amb greu molt sap xd, no passes desapercebut!

Anònim ha dit...

estimada anna! un cop més despres de que sóc una mica lenta a capta les coses, m'has ensisat amb aquest text. Poca broma, però hi ha frases , paraules que marquen i que m'han fet pensar, on he d'anar? xddd paranoies.
Realmet és molt maco, i l'aigua el seu snetit, les estrelles, cadascú li dona una importancia diferent i això ja te la seva magia. amb tan sols citar-ho ja m'has tocat aquella fibra que s'amaga redera la pell, les articulacions, els organs, ...

Tinc ganes de veure't, em sembla que ho necessito. Començó a caure.

muaaaaaaa


sóc io, your twin! :P

Anònim ha dit...

Booo, Anna d'escriptura mortal. La veritat és que havia passat per aquest blog uns quants cops però no m'havia llegit cap text sencer i llegint aquest text tan currat segur que no serà l'últim cop que m'hi passo i deixo caure algun comenTarry.

Anònim ha dit...

eiiii anna!
veus cm m'enrecordava de l'adreça!
si, és que, confies poc en mi eh?
weno... no m'he llegit el text xk tinc pressa però et prometo que em tornaré a passar i el llegiré!
muaaaa preciosa!

Anna Caterina Fuster ha dit...

vaia morro que le eshas!
aleee lerleleelelleee xD

Anònim ha dit...

mira el (lloga) EL CLUB DE LA LUCHA segur que t'agradara. Surt el brat pit xD axi segu q el miraras.

Un altre anonim JV

Anna Caterina Fuster ha dit...

muhaha no ets el primer que me la recomana. La tinc a la mula, però això de no parar per casa i no tenir internet dificulta les coses :)

gràcies Mr!

Arnau, ha dit...

Has fet l'evolució mortal escrivint, aquest text no està mal, però en tens d'altres que molen més.

És xulo eh, de debò, però potser és una mica terrós perquè hi ha mooooooltes metàfores deslligades.

apa Ona =)

Anna Caterina Fuster ha dit...

les metàfores molen un munt! Sí, potser des de fora costen d'entendre, però no et pensis que se'm fa desagradable, ans al contrari, és del tot gratificant; hi ha metàfores les quals només les entenc jo, només jo! :P